Vývoj Aplikací pro Android s Google ARCore

Vývoj Aplikací pro Android s Google ARCore
Vývoj Aplikací pro Android s Google ARCore

Vývoj aplikací s rozšířenou realitou (AR) se stal vzrušujícím odvětvím, které nám umožňuje zkoumat nové rozměry interakce mezi digitálním a fyzickým světem. Jedním z klíčových nástrojů pro vytváření AR aplikací pro platformu Android je Unity ve spojení s Google ARCore. V tomto blogu se podíváme na proces vytváření AR aplikací, které využívají specifické funkce ARCore.

Vývoj Aplikací ARCore

Vývoj Aplikací ARCore
Vývoj Aplikací ARCore

1. Nastavení Vývojového Prostředí

Předtím než začneme s vývojem, musíme zajistit, že máme všechny potřebné nástroje nainstalované a nakonfigurované.

Unity:

  • Stažení a instalace Unity: Navštivte oficiální stránky Unity a stáhněte nejnovější verzi Unity Hub a příslušný balíček Unity pro vývoj AR aplikací.

ARCore:

  • Stažení SDK ARCore: Získejte SDK ARCore z oficiálních stránek Google a postupujte podle instrukcí pro instalaci.

2. Vytvoření Projektu v Unity

Po úspěšné instalaci Unity a ARCore SDK můžeme vytvořit nový projekt.

  1. Otevření Unity Hub: Spusťte Unity Hub a vytvořte nový projekt.
  2. Volba Šablony: Při vytváření projektu vyberte šablonu „Mobile“ a zaškrtněte „Android Build Support“.

3. Integrace ARCore do Unity Projektu

Integrace ARCore do Unity Projektu
Integrace ARCore do Unity Projektu

Nyní musíme integrovat ARCore do našeho Unity projektu.

  1. Import ARCore SDK: Stáhněte ARCore SDK a importujte ho do Unity projektu.
  2. Přidání AR Session: Vytvořte prázdný objekt v hierarchii a přidejte komponentu „AR Session“ pro správu stavu AR.

4. Implementace Detekce Ploch a Stavu Sledování

ARCore umožňuje detekci ploch a sledování stavu zařízení. Integrujme tyto funkce do naší aplikace.

  1. Přidání AR Plane Manager: Přidejte komponentu „AR Plane Manager“ pro detekci a vizualizaci ploch.
  2. Přidání AR Session Origin: Přidejte komponentu „AR Session Origin“ pro správu scény ve světě AR.

5. Implementace Virtuálních Objektů a Interakce

Teď, když máme základní strukturu, můžeme přidat virtuální objekty a interaktivitu.

  1. Přidání Virtuálního Objektu: Přidejte 3D model nebo jiný virtuální objekt, který chcete ve světě AR zobrazit.
  2. Implementace Interakce: Přidejte skripty a události pro interakci s virtuálními objekty, například dotykem nebo gesty.

6. Testování na Zařízení s ARCore Podporou

Testování na Zařízení s ARCore Podporou
Testování na Zařízení s ARCore Podporou

Pro testování AR aplikace na reálných zařízeních s podporou ARCore proveďte následující kroky:

  1. Připojení Zařízení: Propojte své Android zařízení s počítačem pomocí USB kabelu.
  2. Nastavení USB Debugging: Aktivujte režim USB debugging ve vývojářských nastaveních na vašem zařízení.
  3. Build a Instalace: Zvolte možnost „Build and Run“ v Unity a následně vyberte připojené zařízení pro instalaci a spuštění aplikace.

7. Publikace Aplikace na Google Play Store

Pokud je vaše AR aplikace hotová a testovaná, můžete ji publikovat na Google Play Store.

  1. Vytvoření Keystore: Vytvořte Keystore pro podepisování aplikace.
  2. Build a Podepsání APK: Zvolte možnost „Build and Sign“ v Unity a vytvořte podepsaný APK.
  3. Vytvoření Účtu na Google Play Console: Zaregistrujte se na Google Play Console a nahrávejte váš APK.

Závěr

Vývoj AR aplikací pro Android s využitím Unity a ARCore může být náročný, ale s kvalitní dokumentací od Unity a Google a postupným postupem lze dosáhnout úspěchu. Experimentujte s různými funkcemi ARCore a zkoumejte možnosti, které AR otevírá v oblasti vývoje mobilních aplikací. S tímto nástrojem můžete vytvářet fascinující a interaktivní zážitky pro uživatele na platformě Android.